amandalunberg.blogg.se

Hola! Om du känner dig lite småsugen på att veta hur mitt liv ser ut i Spanien så får du gärna hänga med här och läsa min onödiga men O så intressanta blogg!

Lärdomar och personliga förändringar och nya erfarenheter

Publicerad 2013-12-28 20:00:26 i Allmänt

Sjukt seriös och djup rubrik! I know! 

Här kommer iallafall en liten lista som jag började skriva på redan i somras. Detta för att saker jag har ändrat på och lärt mig under tiden jag har varit här inte skulle glömmas bort. 


-Laga spansk mat. Vilket jag har fått höra att jag gör sjukt bra
- Bytt min första bajsblöja någonsin. Trots fyra syskonbarn har jg på nått vis lyckats undvika detta innan. Absolut inte med flit! Icke! 
- Jag har ätit sniglar 
-Klarar mig bra ensam utan att känna mig ensam. Jag trivs bra i mitt eget sällskap och när jag kommer hem kommer jag nog respektera mig själv och tycka att det är skönt att vara själv.
-Spanska språket. När jag kom hit kunde jag inte ett ord på spanska men nu kan jag prata och ha en konversation med folk. Med några öl i kroppen så babblar jag på utan begränsningar. Fast kvalitén på språket är inte jättehög kanske vid en mer avancerad konversation. But still, jag klarar minsann av det! Vi ska även tillägga att här pratar de som den grötigaste skånskan så det är sjukt svårt att förstå vad de säger. Men nu kan jag till och med prata med den grötigaste tjejen i laget. Dock så är det inget avancerat vi pratar om. 
-Använda tandtråd varje kväll
- Blogga.
-Måla tånaglarna OCH underhålla så att lacket ser sådär snyggt och trevligt ut! 
-Komma i tid till jobbet. Det är inte så jättesvårt egentligen när jag sover på jobbet och chefen knackar på dörren när klockan börjar närma sig. Men i tid är alltid i tid så att säga.
-Köpt mina första romaner OCH läst ut dom.  Fyra nyanser-serien, och ja, jag va olyckligt förälskad där ett tag..
-Förvarar man kläder och skor på golvet i ett hus med fd gatuhund så blir det hundmat. Alltså har jag lärt mig att hålla bättre ordning efter mig själv! 
- Lärt mig se skillnad på de olika euromynten. Vilket, för ett otränat öga, kan vara väldigt svårt när kön är lång och frustrerad i snabbköpet)
- Jag har lärt mig Mallorcas karta och att det finns det finns så mycket mer än bara Palma Nova och Magaluf.
- Lärt mig sova i bilen oavsett vilken tid på dygnet det är.
- Lärt mig grunderna i salsa, vilket jag gärna visar upp när jag är ute och gör dansgolven osäkra.
- Från att alltid varit pratkvarnen i fotbollslaget hemma så är jag nu den seriösa och mogna tjejen som lyssnar när tränaren pratar. Om det håller i sig enda hem till Sverige och Vimmerby if känns dock osäkert.. 
-Jag har gjort egen rödbetssallad, sjukt imponerande eftersom att jag inte har något husmorsblod i mig..

Det är säkert hur mycket mer som helst som jag har förändrat och lärt mig. Men mitt minne är ju sådär bra men kort så jag kommer faktiskt inte ihåg.

Tack för mig, hej! 


En bild från häromdagen när vi gjorde oss vardagsfina! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela