amandalunberg.blogg.se

Hola! Om du känner dig lite småsugen på att veta hur mitt liv ser ut i Spanien så får du gärna hänga med här och läsa min onödiga men O så intressanta blogg!

Tack Ingvar och god jul!

Publicerad 2013-12-26 16:27:12 i Allmänt

Den årliga 26e december är här och sociala medier flödar som aldrig förr om borttappade ägodelar, hur dåligt folk mår och hur många antal flötiga pizzor de ska äta. Själv somnade jag innan barnen i soffan igår, något som Ines har mobbat mig för hela dagen. Har inte heller tappat bort några ägodelar under de närmsta 24 timmarna och är inte sugen på flötig pizza och tycker inte eller särskilt synd om mig själv. Men självklart tycker jag att det var tråkigt att missa juldagen hemma och träffa alla som vänder hem. Men jag är inte särskilt bitter. Det kommer fler sånna.

Julafton är var bara såå mysig! Kvällen började med, ett som vanligt, kaosartat Skypesamtal med familjen Lundberg. Jag fick se varenda av barnens julklappar in i minsta detalj trots dålig webbkamera. Alla pratade i munnen på varandra och inget vettigt blev sagt fast ändå så blev det det. Det kändes som att jag var hemma. Lundbergs = Kaos

Efter det lagade jag och Rodrigo sista julmaten och dukade fint och så åt vi när Martina kom hem efter jobbet vid 8 på kvällen. Julmaten var såå god! Jag hade gjort egen rödbetssallad och vi hade köpt sill, julmust, julskinka och Aladdin på IKEA. Tack Ingvar! 

Efter det öppnade vi julklappar och spelade Twister som barnen fick av Tomten. Kvällen avslutades med Benjamin Buttons otroliga liv. SÅ mysigt! Trots att jag är så långt hemifrån så gick jag verkligen feeling! Underbara familj! 

Barnen fick leksaker av mig och Rodrigo och Martina fick ett speciellt familjefoto från semestern på Mallorca i somras. När Martina öppnade blev hon jätteledsen och rörd för att hon tyckte att det var så fint och för att det påminde henne om mig för att jag snart ska åka hem. Så där satt vi och tjöt en stund på julafton.  

Mamma Ingela blev sjukt impad av att jag gjort egen rödbetssallad från grunden, jag också! Julsnapsen fick bli Absolut Vodka. Sjukt äckligt men det enda som fanns att tillgå! 

Så det var min jul i stora drag. 

God jul och god fortsättning! 
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela