amandalunberg.blogg.se

Hola! Om du känner dig lite småsugen på att veta hur mitt liv ser ut i Spanien så får du gärna hänga med här och läsa min onödiga men O så intressanta blogg!

Mina år i hår

Publicerad 2013-11-29 22:29:42 i Allmänt

Skandinaviska tunna, blonda hårstrån i 9 månaders sol utan förnuft att ta hand om håret med hjälp av hatt och UV-skydd är ingen bra kombo. Sen till det lägger vi på en kort frisyr med olika längder som man försöker spara ut, det ser inte ljusare ut. Sen plussar vi på en spansk frisörska (som borde fundera på att konvertera till ett nytt yrke) som fullständigt misshandlar håret och förstör allt jag har kämpat för enda den håret klipptes av från första början.. 

På sista tiden har jag som sagt haft lite problems med mitt hår. Det är inte riktigt som jag vill, fast att jag inte ens vet vad jag vill. Men kanske helst av allt en frisyr där det är klippt utan att det finns hål där det fattas hår.. Damn you spanska hårfrisörska..!!! 

Jag fick för mig att en lugg skulle passa mig så jag hörde mig för med bildmontage hos min styleguru Mathilda Nilsson. Det hon säger är lag. Det som inte gäller för Mathilda, gäller ingen. Så är det bara! Jag fick till svar att jag är fin i båda men ser mer mogen ut utan lugg. Därför väljer jag att lyssna på henne eftersom jag alltid får misstänksamma blickar när jag ska in på någon form av tillställning som har temat här-får-ingen-minderårig-passera-och-samkväma-med-oss-över-18. Sen fick jag ett billigt tips om att bara byta snedbenan till mittbena. Sagt och gjort. Så blev det. Men hur jag än bär mig åt så blir den fortfarande lite sned.. Hur gör man?? 


Här är några exempel på hur jag har valt att tolka hårmodet under mina 21 somrar. Några med mammas hjälp vilket jag ser nu i efterhand inte blev så bra. Förlåt mamma men det blev ju inte så bra.. 

Och här rykande dagsfärsk bild från idag (det är jag som är den blonda). Lika som bär? Kanske inte men frisyren är ju nästan slående lik! Vet inte vem det är mest synd om, mig eller Jensa? Mathilda tyckte att jag var lite smålik Zlatan också.. Vet inte riktigt om jag tycker att det känns bättre? 

Det var det

God fredag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela