amandalunberg.blogg.se

Hola! Om du känner dig lite småsugen på att veta hur mitt liv ser ut i Spanien så får du gärna hänga med här och läsa min onödiga men O så intressanta blogg!

Återuppstånden från de döda

Publicerad 2013-11-02 19:46:34 i Allmänt

Ja, jag vet att det är fel högtid. Jesus återuppstod runt påsk där någon gång i april och här är vi nu i 2 november och haloweenhelg och grejer. I know. Jag vill bara säga att jag är tillbaka efter ett litet uppehåll. Vänta enda till påsk kändes ändå lite väl långt så att säga. Hur som helst, I'm so sorry my dear trogna läsare! 

Mitt break har flera orsaker och jag tänker här med lista dom i inbördes ordning. Jag försöker inte försvara mig på något sätt bara ge er en klarhet kring detta mystiska temporära försvinnande.

1. Jag har vid ett flertal gånger påbörjat blogginlägg och precis innan det ska sparas och publiceras så har det försvunnit. Bloggappens fel.

2. Jag bloggar helst kombinerat med bilder och text. Men återigen så är bloggappen (ursäkta på förhand, helt jävla cp) inte 100 procent samarbetsvillig när det kommer till uppladdning av bilder. Därav min lilla strejk. Bloggappens fel.

3. Jag har enda sedan i augusti vetat om att jag skulle komma hem och överraska familjen. Ju närmare jag kom hemresedatumet så tänkte jag bara mer och mer på att jag skulle komma hem och hade  då inget att skriva om eftersom att det var det var det enda jag kunde tänka på. Skulle ju bli sjukt dumt och råka avslöja överraskningen innan jag ens kommit hem? 

På semestern med familjen på Mallis bestämde vi tillsammans att jag skulle stanna här i familjen till minst januari nästa år. Men då tyckte pappa Rodrigo att om jag skulle stanna så länge så var jag tvungen att åka på en semester någonstans utan dom. Så klart valde jag att åka hem och fira både sommar(utan sommar), födelsedagar och lite "julmys"(fast utan jul) med familjen, kolla på hockey och äta hockeykorv, gå på ALV, träna fotboll med laget hemma, extraknäcka som spanskalärare och bara mysa med friends(dom som jag hann med, hade gärna hängt mer och med fler! 

Men som sagt jag tycker att sånt här är sjukt tråkigt att skriva om. Därför lägger jag helst upp bilder men det får bli i ett separat inlägg eftersom att det annars alltid brukar gå åt helvete och nu har jag skrivit alldeles för mycket för att våga chansa..

Väl tillbaka i Spanien så kändes det som att jag aldrig hade varit hemma. Förutom de fina känslorna jag bar med mig inombords från att ha umgåtts med vänner och familj. Det var återigen varmt och no-jacket-on-väder, inga hackande tänder och frusna fossingar. En fantastisk känsla. Jag vill liksom inte gnugga det i någons ansikte på något vis, men fan vad bra jag har det här :)

Det var allt för nu, puss! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela