amandalunberg.blogg.se

Hola! Om du känner dig lite småsugen på att veta hur mitt liv ser ut i Spanien så får du gärna hänga med här och läsa min onödiga men O så intressanta blogg!

Blogga mer!

Publicerad 2013-11-15 13:42:07 i Allmänt

Okej. Jag ska verkligen bättra mig när det kommer till bloggen. Mest för min egen skull för att bloggen är ett bra sätt att i framtiden kunna gå tillbaka och minnas hur de små sakerna som händer här. 

Nu har kylan slagit in och det är jacka eller tjocktröja på kvällstid. Jag och kidsen brukar gå till strandpromenaden på kvällarna och åka inlines, minimotorcykel, kickbike och öva på att cykla utan stödisar. 

Seriöst! Hur svårt ska det vara att lära sig cykla? Det sitter liksom i ryggmärgen så hur förklarar man? Man bara gör ju! Jag vill passa på att ge min mor och far en eloge som har tränat med FYRA STYCKEN barn utan att bli tunnhåriga i förtid. Tack <3 

När Ines och jag har blivit tillräckligt  osams angående cyklingen så brukar barnen skjutsa mig på Astrids lilla motorcykel så att de nästan kissar på sig av skratt tills den går sönder. Då går vi över till kurragömma.. Tills Ines blir sur för att hon inte hittar mig trots att hon fuskar. Då går vi hem..och gör läxorna. Vi kämpar verkligen. Hon kämpar och är så duktig. Jag menar jag känner igen mig, läxorna va ju det värsta i världen. Sen att lära sig att läsa från grunden. Jag är inte alls avis! Fröken Ines har dock ett tålamod som inte är större än en knappnål så även här blir vi(läs hon) osams. 

Det låter kanske som att vi inte gillar varandra men det är tvärt om. Här om dagen hörde jag Ines säga till Martina i köket. "Mamma, du vet väl att Amanda är min syster?" Martina:"är det för att du älskar henne så mycket?" Ines:"Ja" och så fnissade hon lite.

Och igår sa hon. "Amanda, du vet väl att när du får barn. Då blir dom mina kusiner!" Så från och med nu har jag spanska systrar och mina barn blir deras kusiner.. Hur det nu går ihop? 

Ines fotografering AB Försöker få till ett bra foto på mig och Astrid men det går sådär som ni kanske ser..
Astrid en liten pajas. Ines, sjukt medveten. Kommer förmodligen sluta som skådespelare när hon kommer upp i åldrarna! 

Un beso! 

Kommentarer

Postat av: Adelinn

Publicerad 2013-11-17 15:56:23

Men vilka underbara ungar!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela