amandalunberg.blogg.se

Hola! Om du känner dig lite småsugen på att veta hur mitt liv ser ut i Spanien så får du gärna hänga med här och läsa min onödiga men O så intressanta blogg!

The lösssäsong is here!

Publicerad 2013-11-27 15:10:52 i Allmänt

Jag har aldrig haft löss. (Peppar, peppar, ta i trä!!) Egentligen borde jag ju köpt mig en lott på den tiden då jag var den som på lågstadiet var lekledare på rasterna för "Sno allas mössor" eller "byta allas mössor på hyllan". Jag vet min fantasi var lika humorbefriad då, om inte värre.. Förlåt alla i lågstadieklassen. Jag tyckte bara att det var lite kul just då. Men ni verkade ju också gilla det eftersom att alla hängde på. Eller bara för att ge igen? 

Här i Spanien så ligger lössen runt och de små vidriga äggen kläcks för glatta livet. Men som tur är så har de inte entrat det här hemmet än.. Eller jo..

Igår hade vi besök av Ines BFF och Astrids BFF som råkar vara systrar. De har varit i Barcelona i en vecka där deras mamma upptäckte att de hade löss. Inga problem att de kommer det var ju en vecka sen. Lössen är borde ju vara borta, right? 

Jag hälsar glatt på gästerna som rusar in på barnens rum där jag sitter och leker med Astrid. Efter en stund kommer Martina in: "Amanda, du vet väl att de fortfarande har löss?" "Eeeeehh alltså njaaee......... Är det okej om jag går ut ett tag?"

Jag tycker egentligen inte att löss är äckligt. Det är bara det att jag vill inte ha dem på mig. Mitt skandinaviska hår är redan så skört och tunt efter 9 månader i sol och om jag kan hoppar jag helst över att klia bort det sista som finns kvar. 

Jag ville inte visa mig svag så jag gick in på toan och tvättade händerna (ifall att jag tagit i något barns huvud) gick tillbaka in i rummet och satte mig misstänksamt en bit ifrån. För jag vet att lössen hoppar inte från kropp till kropp?

Inte nog med att barnen var här igår så går de även i samma klass.. Vi får väl se hur lång tid det tar tills lössen börjar ligga runt och gå från huvud till huvud i det här huset..

Nu är det väl bara en tidsfråga..  

Puss och usch! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela