amandalunberg.blogg.se

Hola! Om du känner dig lite småsugen på att veta hur mitt liv ser ut i Spanien så får du gärna hänga med här och läsa min onödiga men O så intressanta blogg!

Back on track!

Publicerad 2013-08-24 17:24:53 i Allmänt

Igår natt slirade vi in i Aguilas efter en båttur på 8 timmar och en bilfärd med ett Burger Kingstopp på 4 timmar. Resan för mig var inte specialjobbig med tanke på att jag låg och snarkade i cafeterian på båten i 7 timmar och 34 minuter sen sov jag självklart hela vägen i bilen oxå.

Att komma hem kändes som det alltid gör när man kommer hem, vart man än har varit och hur länge, det kändes som att man aldrig åkte. Det här ändå hänt så sjukt mycket på de här tre veckorna och jag har sett så många fina platser och hittat på så mycket bus.

Jag tänkte referera till min varför-det-ska-bli-skönt-att-komma-iväg-lista och berätta hur det gick:
1. Jag har sett så vackra miljöer med växtlighet. Men är dock inte mätt på det gröna än. Skulle gärna tagit med mig lite grönska hit!
2. Jag har träffat Sofia och vi har haft sjukt kul!
3. Jag har bara varit med om 12 italienare till kötthuven på bussen som har varit helt lyriska över att få dela säte med en blondin.. Jag hälsade glatt att om de går till Grabbarna Grus lär de stöta på fler söta svenska och blåögda små flickor..
4. Språkbarriären har varit sjukt liten i jämförelse med här. Där är de som jag skrev mer internationella och kan betydligt bättre engelska. Men sen så har jag verkligen impruvat min spanska oxå(klapp på axeln). Sen så råkade det ju vara så att hela Skandinavien åkte till Magaluf samtidigt som jag och även halva Vimmerby. Så det kändes nästan som att åka hem..
5. Har sett nästan alla smultronställen. Bilder på detta kommer när jag har lagt in bilderna från kameran!

Jag har blandat mina veckor med att sett de finaste stränderna, naturmiljöerna, små bergbyar, strosat runt i Palma, ätit den finaste maten man kan tänka sig, druckit goda viner och ätit goda desserter och himmelska glassar, druckit fantastiska frappes och många många andra härliga saker. Men en och en halv dag i veckan har jag tagit paus från detta härliga och harmoniska liv och hängt med Sofia då vi istället besökte partygatorna i äckliga och smutsiga Magaluf och hälsat på henne i Alcudia. Vi dansat loss, druckit för många shots, övernattat på stranden, hamnade nästan på en piratpartybåt, hyrde in oss på varsin luftmadrass, tog en lugn kväll i Alcudia som slutade med masken på dansgolvet, en olaglig övernattning på Sofias rum som kunde kostat henne jobbet. Shit vilka hard corebrudar vi är! Livet har sina små kontraster så att säga..

Bilder kommer senare!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela