amandalunberg.blogg.se

Hola! Om du känner dig lite småsugen på att veta hur mitt liv ser ut i Spanien så får du gärna hänga med här och läsa min onödiga men O så intressanta blogg!

Några myter som jag skulle vilja slå hål på

Publicerad 2013-08-28 00:42:53 i Allmänt

De två första frågorna fick jag av en svensk kille från Helsingborg som gjorde ett tappert raggningsförsök vid poolen på hotellet i Magaluf. Varför jag tycker att hans frågor va extra dumma beror på att han först skröt: "Jaau doou veit att jaug haur jöu säsååångat häur på Maugalouf innan."
1. "Men du kan ju inte dricka vattnet!?"
Jo tänk för att jag kan det. Vattnet är drickbart här, det är bara det att det är inte lika gott som vattnet hemma i Sverige, därför köper man vatten på flaska. Men står man där en varm och solig dag utan flaskvatten så öppnat man helt enkelt kranen.

2. "Men hur är det med isen då? Jag har hört att det är den man blir dålig av?"
Nej klart som fan att du inte blir dålig av isen. Hade du säsongat som bartender på Magaluf sa du? Du om någon måste väl veta!? Det folk blir sjuka av är dålig buffémat som har stått ute med dålig kylning i värmen alldeles för länge. En faktor som oxå kan bidra till dålig "turistmage", som vi så fint kallar det på svenska, är helt enkelt ett för stort alkoholintag..

Där fick han en liten knäpp på näsan så gick jag raskt därifrån för att hinna med min buss tillbaka till Palma. Herregud, om du är dum ska du välja dina tillfällen noga innan du börjar tala unge man..

Och på tal om buss..
3. "Men shit vad jobbigt att åka buss. Va det AC på bussen??"
Eeeh, klart som fan att det var AC på bussen. Det är liksom linjetraffik. Visst Spanien är fortfarande i en ekonomisk kris. Men vi befinner oss ändå på 2010-talet i ett land med, tro det eller ej, ett högt utvecklat system. Hade vi varit i ett u-land så visst, men nu är det faktiskt inte så.

Kom igen nu Sverige och sluta se ner på alla andra och tro att vi i Sverige är så jävla bra. Bara för att det är varmt här minst 6 månader om året så betyder det inte att de som bor här är håriga primater som klättrar i träd och käkar bananer..

Bilden nedan är från imorse när jag och Astrid äter frukost

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2013-08-28 19:56:45

Ha ha den var bra!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela