amandalunberg.blogg.se

Hola! Om du känner dig lite småsugen på att veta hur mitt liv ser ut i Spanien så får du gärna hänga med här och läsa min onödiga men O så intressanta blogg!

Alone zu casa

Publicerad 2013-07-21 20:34:49 i Allmänt

Yes, idag är jag alldeles alldeles ensammen hemma. Om man inte räknar rackarhunden Cleo förstås. För övrigt så kommer vi rätt bra överens nu förtiden. Hon har dragit ner på käkandet av mina kläder och skor vilket för att stridsyxan ligger nere för tillfället. Förutom att hon krafsar och gnäller utanför min dörr i två timmar på min ensamma sovmorgon så stör hon inte alls. Vi har det nästintill mysigt ihop.. Där ser man!

Varje ny dag så säger alltid Martina: " Herregud, idag är det verkligen varmt! Varmaste dagen hittills! " Och ja det stämmer faktiskt. Det blir bara varmare och varmare. Jag vill inte låta gnällig men FAN VAD JOBBIGT DET ÄR! Så idag har jag och Cleo lyxat till det ordentlig..inne.. framför TVn.

När hela familjen är på AquaPark så betyder det att jag och Cleo har fått välja film själva utan att någon skriker "nääääääää! Den vill inte jag se! Det måste vara spanskt tal! Givetvis så va ingen av alla 1000 barbiefilmer med på urvalslistan. Vi har ätit lyxfrukost och glass i soffan med både fläkt och AC!

Men självklart har vi kombinerat på nöje med nytta. Vi körde på engelskt tal men med spansk text för att förbättra vår spanska.

Senare så funderar jag på att ge mig på ett försök att ta mig till köpcentret och se om det finns något kvar på rean såhär tre veckor efter reastart.. Men då får inte Cleo följa med för det är no peros allowed.. Så attee synd Cleo

De va de, vi hörs!

Kommentarer

Postat av: frika

Publicerad 2013-07-22 12:03:21

åh jag saknar dig amanda!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela