amandalunberg.blogg.se

Hola! Om du känner dig lite småsugen på att veta hur mitt liv ser ut i Spanien så får du gärna hänga med här och läsa min onödiga men O så intressanta blogg!

En ön liten mus

Publicerad 2013-07-08 01:59:54 i Allmänt

Falskt alarm! Förlåt Cleo, det var inte meningen att bli så arg på dig. Det verkar som att sidan av mig som lägger mina saker på smarta ställen, glömmer bort vad jag har lagt dom, får panik på att de är borta och lägger skulden på små oskyldiga hundar fortfarande finns kvar hos mig. Frågan är ju om den sidan någonsin kommer växa bort eller om den är permanent? Hur som helst mina favisbikinitrosor är återfunna. Och hänger nu på tork bredvid mig!

Resten av min lediga dag spenderade jag på stranden med en av mina spanska vänner, Elena. Efter stranden tänkte jag att jag skulle ta en sväng till köpcentret. Jag blev som vanligt sen så jag släpade fram pappa Rodrigos cykel och bräsade iväg. För det första så blev det inte så mycket bräsade efter ca 100 meter för sen va bokstavligt hela Aguilas ute på luciatåg.. Trottoarer och strandpromenaden var fulla. Folk som inte känner att de är i vägen tål jag liksom inte. När jag har sagt "ursäkta, får jag komma förbi" 20 gånger och kört in i både strandpromenadsräcket och personen i fråga 7 gånger så känner jag att den här personen har lite att jobba på.. Hur som haver.. Som jag sa så var jag redan sen till stängningen och Lusse Lelle som va ute och lussade idag gjorde inte direkt att min ankomst påskyndades. Svettig och frustrerad glider jag in på köpcentret 10 min innan stängning. Gutt 10 min av reashopping hinner jag med ändå! Synd bara att butikerna inte släpper in någon 10 min innan stängning så fröken Amanda får glatt cykla hem igen. Thanks for nothing liksom..! Det enda jag fick med mig hem var en ledsen och öm mus som inte alls tyckte om den hårda cykelsadel..

Min fråga är då hur män klarar av att cykla? De som klagar på minsta lilla stöt. Det måste vara hemskt..

Godnatt


Lägg till 1000 Astrid så har vi mängden deltagare i dagens luciatåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela