amandalunberg.blogg.se

Hola! Om du känner dig lite småsugen på att veta hur mitt liv ser ut i Spanien så får du gärna hänga med här och läsa min onödiga men O så intressanta blogg!

Gracias por tu visita

Publicerad 2013-07-01 01:12:40 i Allmänt

Nu sitter jag på bussen hem från ett besök hos mamma och pappa. Och nej mina kära vänner jag har inte varit hemma i Sverige utan att säga till. Mamma Ingela och pappa Leif har under två veckor bott på hotell i en stad som ligger ca 1,5 timmes bussresa från Aguilas där jag bor.

Förra söndagen när jag fyllde år så kom de till mig då vi käkade middag med min spanska familj. Super mysigt!

När mamma och pappa såg mig för första gången på tre månader brast mamma inte helt oväntat i gråt av lycka. Det kan du ju inte skriva på din blogg! Det är ju pinsamt! Tänker mamma nu när hon läser detta. Men näe.. Mamma är sån och klart att hon har saknat sin lilla minsting. Så klart att man får gråta!

Det var jättekul att visa dem mitt hem, min familj och min stad. Mamma, som just nu är sjukt impad av allt jag gör, tyckte att det var fantastiskt vad duktig jag är på spanska och att jag reser själv är ju oxå fantastiskt. Knyter nya kontakter osv osv.. Jag måste faktiskt hålla med henne om att jag är rätt så bra. Detta trodde jag liksom inte att jag skulle göra för ett år sedan när jag inväntade min semester på min dåvarande arbetsplats.

Mammsen och pappsen stannade i Aguilas i två dagar och sen åkte jag och hälsade på dom på deras hotell. Det var ett fint hotell med pool, nära till vattnet och självklart Leffes standard, all-inclusive! Till pappas lycka så betyder ju detta fria drinkar i poolbaren från 10.00-24.00. Dock så vill jag ju inte hoppa upp och göra ett kors här i busstaket när det kommer till buffén som serverades varje frulle, lunch och middag. Jag antar att jag har blivit lite bortskämd med hemlagad spansk mat med bra råvaror! (Och ja, jag har gått upp i vikt sen jag kom hit!)

Efter en härlig kortvisit så va det dags att säga hej-så-länge och kramas på busstationen. Jag som är pappas lilla flicka har svårt att hålla tillbaka tårarna när den hårde Leffe Livvakt fäller sina tårar. Helt plötsligt står vi alla tre och är plaskblöta i ansiktet.. Så himla fint!

Fler bilder från senaste veckan kommer inom kort!

Puss

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2013-07-01 04:08:22

Loveyou <3 <3 <3

Postat av: USCHKA

Publicerad 2013-07-01 12:11:14

gråter här jag med :')

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela