amandalunberg.blogg.se

Hola! Om du känner dig lite småsugen på att veta hur mitt liv ser ut i Spanien så får du gärna hänga med här och läsa min onödiga men O så intressanta blogg!

Hatar att packa!

Publicerad 2013-07-31 17:12:32 i Allmänt

Nej jag ska inte fara hem till Sverige.. Inte än..

På söndag ska vi nämligen iväg på en riktig familjesemester, mallis i tre veckor! Det ska bli så himlans skönt att komma iväg lite. Men vadå?? Du lever ju i en semester med sol och strand varje dag?!?! Jag vet att det är exakt så du tänker just nu! Därför ska jag nu ge mina motargument i punktform. Det ska bli skönt att komma iväg ett tag för att:(OBS!! argumenten är icke i inbördes ordning)
1. Jag bor just nu bara några mil från Europas enda öken. Därför har jag nu inte sett naturlig växtlighet och grönska sen jag var i Thailand i december 2012!
2. Jag ska under dessa veckor träffa Sofia som bor och jobbar på Mallorca.
3. Komma bort från alla kötthuven som tjoar och tjimmar för att en blondin går förbi. Mallorca en mycket mer internationell del av Spanien än vad det är här.
4. Språkbarriären är förhoppningsvis mindre där, återigen mer internationellt.
5. Familjen har tidigare bott på Mallorca och vet därför om alla smultronställen så jag ska få se Mallorca på riktigt.

På söndag morgon åker vi till Valencia där pappa Rodrigo ska visa mig runt i staden. På kvällen hoppar vi på nattfärjan till Mallorca. Under våra tre veckor där kommer vi bo i familjens sommarlägenhet i Palma. Det ska bli så himlens mysigt verkligen!

Dock så har vi ett litet problem.. Förvaringsutrymmet i bilen. Mamma, pappa, jag, två kids och hundfan (såklart) ska med plus packning för tre veckor. Jag har fått direktiv om att packa snålt, vilket absolut inte är min starka sida.. Jag började packa i min lilla väska. Den är redan överfull och jag har inte fått i hälften av mina nödvändigheter.. Så jag tog beslutet att lägga mig bredvid väskan istället och hoppas på att den ska lösa problemet åt mig. Än så länge har den inte lyft ett finger..

Skitväska!

God eftermiddag!

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-08-01 00:14:03

Amanda :) Behöver du verkligen några kläder så får du låna av mig ju ;) Och så kan du alltid handla haha.

Snart ses vi =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela