amandalunberg.blogg.se

Hola! Om du känner dig lite småsugen på att veta hur mitt liv ser ut i Spanien så får du gärna hänga med här och läsa min onödiga men O så intressanta blogg!

Husmor tipsar!

Publicerad 2013-07-02 14:33:05 i Allmänt

På senare tid har jag gått och blivit en riktig husmor. Utöver mina vanliga sysslor som att städa barnrum, gå till stranden och parken med barnen, natta dem, ge dom frukost och torka deras små stjärtar så bakar jag, lagar svensk -och spansk husmanskost och den lite modernare hitta-på-maten.

Idag slog jag till på fläskkotletter. Vad ska jag hitta på till detta? Det är sjukt svårt eftersom att här äter man inte sås som vi gör hemma. Och kotletter med bara kokt potatis eller ris låter ju inte superupphätsande.. Därför slog jag till på morotsmos med persilja. Sjukt gott!

Kotletter:
Stek kotletterna i smör tillsammans med några vitlöksklyftor(antalet efter tycke och smak) i ca 4 min på varje sida. Salta och peppra såklart.

Moset: Till mig och två små kids (3 pers)
Koka 4 normalstora potatisar och 2 normalstora morötter i småbitar.
Mosa morötter och potatis med en stavmixer tillsammans med lite smör så att det blir bitar kvar i moset. I hackad/klippt persilja och salt. Blanda runt med en sked. Klart!

Som vanligt är jag för hungrig för att ta bild men eftersom detta varken är en matblogg eller fotoblogg så får ni ha överseende med detta!

För er som väntar på något gott så lägger jag även inom en snart framtid upp receptet på min sjuuuka kladdkaka!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela