amandalunberg.blogg.se

Hola! Om du känner dig lite småsugen på att veta hur mitt liv ser ut i Spanien så får du gärna hänga med här och läsa min onödiga men O så intressanta blogg!

Alone agian

Publicerad 2013-06-07 10:35:30 i Allmänt

Shit vad en vecka kan gå fort, speciellt när man har roligt. Kramade Mathilda hejdå för ungefär två timmar sen och som vanligt så kom det en lite tår. Förstår inte grejen men mig och goodbyes, när ska jag lära mig liksom? Kommer jag någonsin vänja mig vid att säga hej-så-länge?
 
Idag känner jag mig inte alls på skojhumör, känner mig faktiskt lite ensammen. Inte för att Mathilda har åkt och jag ska spendera resten av fredagen själv fram till klockan fyra. Mamma och pappa kommer den 17 juni så det ser jag självklart fram emot. De ska vara här i två veckor så jag kommer ju träffa dom en hel del. Men sen då?
 
Tjejerna från USA och Storbritanien har precis åkt hem, jag kände ändå att jag contectade med dem så det är tråkigt att de inte är kvar. Nu är det bara de spanska killarna kvar och Ollie från Storbritanien men han lämnar om en vecka. det är inte det att jag har något emot att umgås med killar, jag brukar faktiskt ibland föredra att umgås med killar för killar är inte lika komplicerade som tjejer ofta kan vara. Men i det här fallet så blir det lite jobbigt.. En av killarna är lite in to me. Han har inte sagt nått men ni vet som tjej så bara vet man. Han söker ointressanta konversationer som inte leder någonstans, samtal som man lika gärna kunde vara utan. Han skickar ointressanta meddelanden på facebook som jag inte längre orkar svara på. När vi träffas allihopa så sitter han och stirrar på mig typ som att jag är det vackraste som har gått i ett par skor. Dock så är inte hans känslor besvarade från min sida, never ever! Och detta bli bara jobbigt så att jag på något vis inte känner för att träffa någon av de andra. Känner bara för att vara själv. Känner liksom antingen ha gediget kul, kunna prata om allt, skratta och gråta tillsammans eller inget alls just nu.. Det skulle liksom vara kul om man iallafall visste att jag skulle få träffa mina kompisar där hemma och mina syskon en gång i månaden tills jag återvänder till Sverige.
 
Kort och gott kan man väl säga att jag saknar mina gedigna vänner där hemma just nu..
 
 
 
Så nu har jag varit nere tillräckligt. Att jag egentligen började skriva det här inlägget var för att jag tänkte berätta för er vad jag och Mathilda har haft för oss under veckan. Vi har strandat, ätit, solat lite grann, druckit vin och sangria. I lördags begav vi oss ut för att prova på det nyöppnade diskoteket i stan, men vill ni veta om det kan ni gå in och läsa på mathildas blogg. http://matholda.se/  I onsdags på min lediga dag for vi till Murcia som ligger ca 1 och en halv timme härifrån med buss. Vi började med att gå runt i gamla staden och kikade lite på katedralen sen blev det shopping vilket ingen av oss egentligen hade planerat. Såklart provade vi tapas och glass på olika plazor! Det var en otroligt mysig dag, så värt! Jag är så glad att vi åkte dit!
 
Turistkartan är standard. Inte nog med att vi sticker ut tillräckligt med tanke på mitt blonda hår och Mathildas ospanska tjusiga klädstil. Vi såg ut som riktiga gidis!
 
Här är Pött och katedralen
En liten closeup på det fantastiska hanverket som säkert tusen händer har byggt upp under århundraden.
En av de mysiga shoppinggatorna
 
 
 
 
Det var allt för nu,
Adios, saknar er där hemma!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela