amandalunberg.blogg.se

Hola! Om du känner dig lite småsugen på att veta hur mitt liv ser ut i Spanien så får du gärna hänga med här och läsa min onödiga men O så intressanta blogg!

Ostknyt och häng at the la playa!

Publicerad 2013-05-20 00:42:01 i Allmänt

Gårdagen tog en märklig turn då dagen började med att jag tyckte synd om mig själv för att min förkylning inte ville ge sig och tänkte spendera hela lördagen och avsluta den med en Eurovisionkväll i soffan med familjen. Icke! Mina nyfunna vänner hörde av sig och så jag joinade dom på ett fik och efter det drog vi vidare till köpcentret där jag gjorde min första riktiga shopping sen jag kom hit. Det blev ett par jeansshorts, ett par vita typ i spets(?) och en virkad bohemisk/hippieväst med fransar. Impulsade på 3 minuter pga att de andra ville åka hem. Inte så svårt att impulsa med 20% rabatt! Orkar inte fota nu i sänge så kanske blir en annan dag. Nog om det. 
 
I det här landet har de helt andra mattider än hemma i Sverige. Frullen är den tiden man vaknar sen är lunchen mellan 14.00 och 16.00 och sen tar vi middagen mellan 21.00 och 23.00. Jag och mina friends samlade ihop oss till ett litet ostknytkalas som också innehöll (förutom ost) pizza, nötter, chips, bröd, rött vin, vitt vin, avocadosallad, specialvegobollar(kanongoda!). Själv stod jag för el chocolate negro, som för er icke spansktalande är helt vanlig traditionell mörk choklad som man köper i affären. Not so specialsvårt att fixa, enkelt är alltid bäst och otroligt uppskattat!
 
Vi hade kanontrevligt verkligen, pratade, åt, skrattade, åt, drack lite vin, åt, åt, åt, åt och sen så åt vi lite också. Ja det är det man gör i den här landet. Man äter. Och om man inte äter så pratar man om vad man ska äta. Och när man äter så pratar man om vad man äter och när man har ätit klart så pratar man om vad man ska nästa gång osv.. Det slutar liksom aldrig..
 
Söndagen blev en stranddag som bara va allmänt chill..
 
Här kommer ett litet bildsvep från mina senaste 24 timmar med lite presentationer av några av mi amigos. Det är en salig blandning på åldrar, nationaliteter, språk och i allmänhet typ av människor. Gemensamt för alla är att de är otroligt öppna och omtänksamma.
 
Här har vi fr v Javi(the prins of Aguilas), Ollie(Jobbar som lärare genom ett utbytesår från norra Storbritanien), Nacho(granne till Ollie totaly genomspansk) och sist har vi Dave(också från Storbritanien och Ollies kompis från hans universitet som är här på besök)
Fr v: Jag, som ni förhoppningsvis ser och Candace(från USA, Florida och jobbar också som lärare under det här läsåret)
 
Fr v: Laura (Jobbar även hon som lärare genom ett utbytesår från universitetet i Storbritanien), Javi och Ollie igen.
 
Jag och den otroligt uppskattade el chocolate negro
 
Påväg till stranden. Hålen in i bergen som man ser är grottor gjorda av människor. I dessa grottor bode folk ända fram til 1920-talet.


Always keep our eyes on the ball!
 
 
 
 
 
 
 
Och så avslutar vi med den klassiska jag-vill-visa-lite-hud-och-även-hur-bruna-mina-ben-har-blivit-sen-jag-kom-till-solen-och-skryta-med-min-utsikt-så-att-ni-blir-avundssjuka-bilden!
 
Det var allt för nu,
Hasta luego!
 
 
 


 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mathilda

Publicerad 2013-05-20 09:12:05

Vilka fina bilder!! Saknar dig humlan ❤

Svar: Och jag dig så klart! Men snart kommer du juuu! ❤
Amanda Lundberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela