amandalunberg.blogg.se

Hola! Om du känner dig lite småsugen på att veta hur mitt liv ser ut i Spanien så får du gärna hänga med här och läsa min onödiga men O så intressanta blogg!

Tuttut och strandraggare!

Publicerad 2013-05-22 14:17:59 i

Hola bloggen. Jag direktsänder från stranden!

Vad fan hände nyss? Jag är helt i chock! Lilla svenskan ligger och solar på stranden helt ensammen. Det börjar med att vågorna är stora och trots att jag inte ligger allt för nära vattnet så spolas jag och mina grejer upp en bit på stranden. Till detta hör att jag ligger på mage med bikinin uppknäppt. Gissa vad som händer då? Jo Amanda far upp med en tjejigt litet "aaaah" och grabbarna en bit bort blir serverade en äkta svensk tuttut!

No pasa nada tänker jag och lägger mig på min blöta handduk igen. Ligger där ett tag och njuter av min ensamhet och solen. Av någon okänd anledning så sätter jag mig upp och samtidigt kommer en kille fram till mig med en handduk slappt hängande kring nacken. Han sätter sig ner och börjar prata och självklart på spanska.

Jo jag förstår lite spanska. Jag förstår sammanhanget men liksom inte alltid precis exakt vad som sägs. Och även om man ber en spanjor att sakta ner lite så fattar de liksom inte innebörden av ordet sakta, även om man säger det på spanska..

Åter till strandraggaren..
Man kan nästan ta på språkbarriären som är emellan oss. Han verkade trevlig så jag avvisade honom inte och tänkte att det kan ju alltid vara nyttigt för mina språkkunskaper att prata lite spanska så jag plockar fram mitt spansk-svenska lexikon.

Några av orden som jag uppfattade att han sa var följande:
Yo- Jag
Aqui - Här
La playa- Stranden
Mañana- Imorgon
Tu? -Du?
Helado - Glass
Café - Café
Habla - Prata

Alltså, jag tror att han frågade om jag kommer hit till stranden imorgon oxå, för det skulle han. Och så frågade han kanske oxå om vi skulle ta en glass på ett café och prata lite. För han var dålig på engelska så att han ville träna?(han pratade ingen engelska alls) Jag kan ha rätt men samtidigt så fel. Jag försöker då på svajig spanska kontra med att förklara för honom att jag jobbar imorgon med barnen. Men jag tror inte att jag lyckades få honom att förstå.

Han avsluta samtalet med att säga yo feo(jag är ful) tu wapa!(du är snygg) sen fick jag en puss på båda kindena(lugn mamma, detta är en vanlig hälsningsgrej man gör här) och sen fick jag en liten klapp på kinden. Sen skuttade han iväg i sanden som en lycklig liten pojke. Av att avläsa på hans lyckliga kroppsspråk så är jag rädd för att jag har lovat någon form av en träff med denna okända spanjor imorgon. .

Hur ska detta gå?

Fortsättning följer..

Kommentarer

Postat av: Elly

Publicerad 2013-05-22 22:35:19

Sjukt spännande detta Amanda. Väntar spänt iför morgondagens sex and the city-scenario.

Puss din vän Elly

Postat av: lovisa

Publicerad 2013-05-24 16:26:14

Haha så roligt! Härlig kille ändå som verkligen vågade fråga tuttjejen om en glassträff!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela